مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 01:502017-10-23اقتصادي

نهنگ آبی تاکنون در ایران قربانی نگرفته/تلاش برای مهار قیمت موبایل با اجرای رجیستری


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن رد کردن خبر خودکشی دو نوجوان به دلیل چالش نهنگ آبی، درباره توصیه برای نخریدن گوشی پس از رجیستری اظهار کرد: - در تلاش هستیم افزایش قیمت موبایل با اجرای ریجستری برای کاربر تاثیری نداشته باشد.

افزایش قیمت موبایل بدون هیچ دلیلی یک دزدی محسوب می شود و این هشدار موجب مهار بازار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ارزش شش میلیارد دلاری بازار موبایل در ایران، گفت: براساس آمار منتشر شده، 95 تا 80 درصد از گوشی های تلفن همراه به صورت قاچاق وارد کشور می شود و به این ترتیب حقوق مصرف کنندگان رعایت نمی شود زیرا بعضی شرکت ها که گوشی وارد ایران می کنند، پول در می آورند اما خدمات ارائه نمی دهند.

همچنین برخی گوشی را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند اما به استاندارد و سلامت این محصولات توجه نمی کنند که در نهایت برای سلامت کاربر خطر ایجاد می کند.

وی ریجستری را ثبت گوشی هایی که به صورت رسمی در شبکه مخابراتی وارد کشور می شوند، دانست و اظهار کرد: این طرح ابتدا در سال 85 کلید خورد اما بعد از مدتی به شکست انجامید.

البته تاکنون ترکیه و چند کشور دیگر طرح رجیستری را انجام دادند و اتفاقا موفق هم بوده و توانستند بعد از رفع مشکلات برای مبارزه با کالای قاچاق موفق عمل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهنگ آبی تاکنون در ایران قربانی نگرفته/تلاش برای مهار قیمت موبایل با اجرای رجیستری

نهنگ آبی تاکنون در ایران قربانی نگرفته/تلاش برای مهار قیمت موبایل با اجرای رجیستری