مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 16:502017-10-23اقتصادي

طراحی بسته ای برای اقتصادی کردن طرح های صنعت آب و برق


با توجه به پیش بینی ها برای پوشش دادن نیاز برق مصرفی در 10 سال آینده، بایستی حداقل 50 هزار مگاوات به ظرفیت کنونی شبکه برق کشور اضافه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ستار محمودی امروز در آیین برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی برق اظهار کرد: ظرفیت فعلی نصب شده برق کشور 77 هزار مگاوات و جزو کشورهای برتر منطقه در تولید برق و نیروگاه سازی در جهان هستیم، که این امر بیانگر توانایی و ظرفیت شبکه برق کشور و این صنعت در کشور است.

وی افزود: همچنین وزارت نیرو به علت وجود سرمایه انسانی بسیار خوبی که دارد، می تواند در صورت وجود ابزارها و سیستم های نوین توزیع و انتقال و البته نیروگاه های با راندمان بالاتر، میزان ظرفیت فعلی برق در کشور را به چند برابر برساند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در این صنعت انجام شد از جمله اینکه ما توانستیم تمام روستاهای بالای 10 خانوار کشور را برقرار کنیم.

سرپرست وزارت نیرو گفت: همچنین سهم بخش خصوصی در این صنعت با شدت بالا رفت و ما آلان شاهد این هستیم که بیش از 50 درصد برق تولیدی کشور توسط بخش خوصی تأمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که در سال 1392حدود 125 دقیقه فرکانس خارج از بازه مجاز داشتیم که این امر در پایان سال 1395 به حدود 12 دقیقه در سال رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی بسته ای برای اقتصادی کردن طرح های صنعت آب و برق

طراحی بسته ای برای اقتصادی کردن طرح های صنعت آب و برق