مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 15:402017-10-23اجتماعي

آغاز سرشماری گونه های برجسته حیات وحش استان یزد


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: سرشماری گونه های برجسته حیات وحش استان با آماربرداری از گونه های مهم منطقه شکار ممنوع شیرکوه شروع شد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن اکبری در این باره افزود: سرشماری سالانه به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش و روند افزایشی یا کاهشی آن ها هر ساله در فصل پاییز در تمام مناطق تحت مدیریت استان به اجرا در می آید و این سرشماری با حضور محیط بانان همان منطقه، کارشناسان شهرستان و اداره کل محیط زیست، همیاران و در صورت نیاز با همکاری مامورین اجرایی سایر شهرستان های تابعه استان انجام می پذیرد .

وی هدف اصلی این سرشماری ها را تخمین جمعیت کل و بز، قوچ و میش و جبیر در مناطق مختلف دانست و افزود: اگرچه مشاهدات سایر گونه ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم های سرشماری ثبت می شود، برای سرشماری هر منطقه مسیرهای ثابتی وجود دارند که توسط جی.

پی.

اس برداشت و هر ساله این مسیرها توسط دو نفر پیاده در طول یک روز طی شده و حیات وحش آن مسیر شمارش می شود .

اکبری همچنین تصریح کرد: این آماربرداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت زادآوری و نیز بقای بره ها و بزغاله ها و نیز اطلاعاتی در مورد ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود ارائه می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سرشماری گونه های برجسته حیات وحش استان یزد

آغاز سرشماری گونه های برجسته حیات وحش استان یزد