مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 14:502017-10-23اقتصادي

پیامدهای مهاجرت و تاثیر آن بر اقتصاد اشتغال ایران


معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون , کار درباره مهاجرت بین المللی و تاثیر آن بر اقتصاد اشتغال کشور گفت: مهاجرت مهم ترین نوع تحرک جمعیت به حساب می آید که دارای تنوع بسیار چشمگیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهمن عباسی اظهار کرد: به طور معمول آن دسته از افرادی که از تمکن مالی برخوردارند، به شیوه های غیرقانونی و نامنظم مهاجرت نمی کنند، چرا که شرایط برای مهاجرت قانونی این افراد فراهم است؛ اما در مقابل قشر ضعیف برای رسیدن به شرایط بهتر زندگی حاضر هستند برای رسیدن به کشور مقصد به این شیوه ها متوسل شوند.

وی به تشریح انواع مهاجرت و چرایی آن پرداخت و درباره آمارهای مهاجرت کنندگان به کشور ایران، ادامه داد: بیشترین مهاجرانی که طی سال های 1990 تا 2013 به ایران آمده اند از کشور افغانستان با تعدادی بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر در سال 2013 را شامل می شود.

این کارشناس خبره بازار کار ادامه داد: کشورهایی نظیر عراق، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه در رتبه های بعدی قرار دارند.

عباسی همچنین ضمن تشریح قوانین مهاجرت بر پیامدهای مهاجرت بر اقتصاد کشور اشاره و بیان کرد: پیامدهای مهاجرت بر اقتصاد مهاجرت به خودی خود آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی در کشورهای مهاجرت فرست و مهاجرت پذیر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای مهاجرت و تاثیر آن بر اقتصاد اشتغال ایران

پیامدهای مهاجرت و تاثیر آن بر اقتصاد اشتغال ایران