مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 12:552017-10-23اقتصادي

نقشه راه اردکانیان برای چالش های مالی وزارت نیرو


گزینه پیشنهادی وزارت نیرو تعدد طرح های عمرانی نیمه تمام و حجم بالای منابع مالی مورد نیاز برای اتمام آنها و همچنین بدهی ­های انباشته به تولیدکنندگان بخش خصوصی، - پیمانکاران، مشاوران، تامین کنندگان کالاها و تجهیزات و بانک ها را از جمله چالش های این وزارت خانه می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا اردکانیان، وزیر پیشنهادی نیرو در برنامه پیشنهادی خود برای تصدی کرسی این وزارت خانه به 717 طرح نیمه تمام اشاره کرده است که برای اتمام آن ها بیش از 160 هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.

این در حالی است که در قانون بودجه سال جاری حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن ها مصوب شده است.

در این برنامه آمده است: بر اساس تعرفه های ابلاغی آب و برق، در حال حاضر مشترکین آب برای مصارف شرب 43 درصد، صنعتی 87 درصد، کشاورزی تقریبا رایگان و مشترکین برق بطور میانگین 65 درصد از هزینه تمام شده دفتری را پرداخت می کنند.

مجموع مطالبات تایید شده شرکتهای زیر مجموعه ارائه دهنده خدمات آب و برق از دولت بابت مابه التفاوت هزینه های تمام شده با قیمت های تکلیفی فروش، بیش از 24 هزار میلیارد تومان می باشد.

وی در مورد بدهی های صنعت برق می گوید: مجموع بدهی های صنعت برق به تولید کنندگان غیر دولتی برق، پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات و بانک ها بیش از 30 هزار میلیارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه راه اردکانیان برای چالش های مالی وزارت نیرو

نقشه راه اردکانیان برای چالش های مالی وزارت نیرو