مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 11:252017-10-23اجتماعي

گوشه هایی از زندگی در امن ترین شهر افغانستان


ساختمان هایی شبیه شهرهای خودمان، پیش از مد شدن بلند مرتبه سازی، نانوایی ها و آرایشگاه ها و چرخ طوافی هایی درست مثل مال خودمان.

در هرات، بیش از هر چیزی زبان فارسی با گویش خراسانی در خیابان ها شنیده می شود، - بیشتر از برقع های آبی، چادرهای سیاه و رنگی ایرانی دیده می شود و بیشتر تابلوهای راهنمایی و بناها به فارسی است.

ایسنا، فاطمه کریمخان: در متن های تاریخی فارسی نوشته اند که اگر در سرزمینی خاک اصفهان و باد هرات و آب خوارزم گرد آیند مرگ در آنجا بسیار کم است .

بعید است اگر این روزها راهتان به هرات بیفتد، همین نظر را داشته باشید؛ وقتی با هواپیما از آسمان هرات به زمین می رسید، می توانید وجود گرد و غبار در هوا را به روشنی از روی تغییر رنگ هوا ببینید.

غبار نارنجی، هنوز بسیار رقیق است اما با کم آب تر شدن بخش شرقی خراسان در ایران، بادهایی که هرات را از شرق پشت سر می گذارند، دیگر مثل بادهای شمالی مطبوع و تاریخی هرات نیستند که بهار و تابستان شهر را خواستنی کنند.

هرات در کنار هریرود بنا شده و زندگی کرده است.

پیش از آن که راه آبی به هند و چین کشف شود، پل قدیمی روی این رود، گذرگاه کاروان هایی بود که جاده ابریشم را طی می کردند؛ چهارراه تمدنی که محل برخورد اقوام مختلف خراسان کهن، با مردم شرق و خاورمیانه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوشه هایی از زندگی در امن ترین شهر افغانستان

گوشه هایی از زندگی در امن ترین شهر افغانستان