مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 09:052017-10-23اقتصادي

با کارت مترو سوار تاکسی شوید


بیلت های اعتباری یا همان کارت های مترو که در مترو و اتوبوس های تندرو(BRT) استفاده می شود، چندماهی است در برخی از تاکسی ها نیز قابل بهره برداری بوده به طوری که مسافران می توانند تنها با قرار دادن این کارت ها بر روی دستگاه های کارت خوان در تاکسی ها، - هزینه سفر خود را پرداخت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگر سال های قبل صحبت از کارت هایی می شد که بتوان با آنها از تمام وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کرد، کمی دور از ذهن بود، اما این روزها در راستای شعار دولت الکترونیک و اهداف شهرهوشمند این مهم ممکن شده است؛ به طوری که برخی از تاکسی ها، دستگاه های خودپردازی را بر روی داشبورد خودرویشان نصب کرده اند که قابلیت دریافت وجه از کارت های بانک و بلیت های اعتباری را دارد.

یعنی پس از مشخص شدن هزینه سفر بر روی این دستگاه ها تنها با قرار دادن کارت های اعتباری بر روی آن یا کشیدن کارت های بانکی، پرداخت انجام می شود.

این اقدام که چندماهی است توسط سازمان تاکسیرانی شهر تهران به صورت پایلوت انجام شده رضایت توأمان مسافران و تاکسیرانان را در پی داشته است به طوری که یکی از تاکسیرانان به ایسنا می گوید:اینکه سازمان تاکسیرانی این دستگاه های کارت خوان را در اختیار رانندگان قرار داده کار خوبی بوده چرا که بسیاری از مشکلات رانندگان در گرفتن پول و پس دادن باقی آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کارت مترو سوار تاکسی شوید

با کارت مترو سوار تاکسی شوید