مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 03:352017-10-23سياسي

دست به قلم بردن همان و اتهام سیاه نمایی همان


اگر قرار بود شاعران حرف بزنند، دایره واژگانی که بیان کننده منویات مردم است، وجود دارد؛ اما دست به قلم بردن همان و اتهام سیاه نمایی همان.

- عبدالجبار کاکایی می گوید: اگر قرار بود شاعران حرف بزنند، دایره واژگانی که بیان کننده منویات مردم است، وجود دارد؛ اما دست به قلم بردن همان و اتهام سیاه نمایی همان.

این شاعر و ترانه سرا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر جامعه به سمت بیان آزاد اندیشه های خود برود ممکن است ده ها شاعر خوب ظهور کند اما متاسفانه تولید فکر، اندیشه، شعر و ادبیات امروزه تحت فشار و در مخاطره است.

سایه سکوت بر روی شعر اجتماعی او با بیان این که موضوعاتی از بالا تعریف و به شاعران القا می شود تا درباره آن ها شعر بگویند و حرف بزنند، ادامه داد: امروزه با موضوعات ماموریتی شب شعر تشکیل می دهند و جوایزی در نظر می گیرند و اجازه نمی دهند تا شعر اجتماعی رویکرد طبیعی خود را داشته باشد تا دریابیم در این زمانه شاعر باید از چه حرف بزند.

کاکایی تصریح کرد: شاعران در عصر حاضر نمی دانند از چه باید حرف بزنند به شکلی که بخشی از گفتن ها محکوم به سکوت شده و سکوت بر روی شعر اجتماعی معاصر ایران سایه انداخته است.

به شاعران نه در ترانه ها و موسیقی ها اجازه تولیدات ادبی داده می شود و نه این تولیدات در کتاب ها چاپ می شوند؛ فقط در فضای مجازی می تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست به قلم بردن همان و اتهام سیاه نمایی همان

دست به قلم بردن همان و اتهام سیاه نمایی همان