مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 00:002017-10-22اقتصادي

تصویب آیین نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت­ های شهری


" در جلسه امروز هیئت دولت ،آیین نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت­ های شهری،آیین­ نامه اجرایی صرفه ­جویی مصرف انرژی در ساختمان­ ها و اصلاح موادی از قانون تجارت درخصوص ورشکستگی به تصویب رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،هیئت دولت در جلسه امروز خود به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس­ جمهوری، آیین ­نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت­های شهری را با هدف کمک به رشد مشاغل مولد و توسعه اقتصاد شهر و نیز نظم­ بخشی و ایمن­ سازی و سازگاری فعالیت ­ها با یکدیگر و رفع مزاحمت فعالیت­ ها، به تصویب رساند.

هماهنگی بخش های مختلف شهر و ایجاد شهری سالم و توسعه یافته و همچنین توجه به رشد سریع و بی رویه صنایع و خدمات در درون و پیرامون شهرها، از جمله ضرورت­ های این تصمیم است.

به موجب آیین­ نامه مذکور، شهرداری موظف است به منظور ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم، متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابجایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیندکار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام نماید.

همچنین دستگاه های اجرایی و اتحادیه های صنفی موظفند از صدور مجوز جدید و یا تمدید پروانه فعالیت برای مشاغل و صنوف فوق الذکر برای استقرار در محل های غیرمجاز خودداری نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب آیین نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت­ های شهری

تصویب آیین نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت­ های شهری