مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 21:052017-10-22اقتصادي

موادی از قانون تجارت درخصوص ورشکستگی اصلاح می شود


هیأت دولت در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست معاون اول رییس جمهوری، آیین نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت های شهری را با هدف کمک به رشد مشاغل مولد و توسعه اقتصاد شهر و نیز نظم بخشی و ایمن سازی و سازگاری فعالیت ها با یکدیگر و رفع مزاحمت فعالیت ها، - به تصویب رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هماهنگی بخش های مختلف شهر و ایجاد شهری سالم و توسعه یافته و همچنین توجه به رشد سریع و بی رویه صنایع و خدمات در درون و پیرامون شهرها، از جمله ضرورت های این تصمیم است.

به موجب آیین نامه مذکور، شهرداری موظف است به منظور ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم، متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابجایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیندکار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام نماید.

همچنین دستگاه های اجرایی و اتحادیه های صنفی موظفند از صدور مجوز جدید و یا تمدید پروانه فعالیت برای مشاغل و صنوف فوق الذکر برای استقرار در محل های غیرمجاز خودداری نمایند.

دولت، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی ذی ربط را موظف کرد به منظور استفاده از ابزارهای تشویقی (از جمله تعیین محل جدید استقرار، تأمین زیرساخت های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی)، برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف موضوع این ماده برنامه ریزی و اقدام نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موادی از قانون تجارت درخصوص ورشکستگی اصلاح می شود

موادی از قانون تجارت درخصوص ورشکستگی اصلاح می شود