مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 18:212017-10-22سياسي

هفتمین گزارش وزارت خارجه در خصوص اجرای برجام تحویل تقدیم شد


هفتمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام، چهارشنبه 26 مهرماه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس"، هفتمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام، چهارشنبه 26 مهرماه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

در این گزارش که در اجرای تبصره یک قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام تنظیم شده است، تحولات سه ماهه اخیر برجام در حوزه های هسته ای، رفع تحریم ها و نیز موانع و چالش ها تشریح شده است.

وزارت امور خارجه در گزارش خود، با بر شمردن موارد متعدد تخطی آمریکا از تعهدات این کشور طبق برجام، مهم ترین تحول سه ماهه اخیر در سطح کلان را خودداری رییس جمهور آمریکا از تایید پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد برجام - علیرغم گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی ایران - عنوان نموده است.

وزارت امور خارجه تاکید کرده است هر چند تایید یا عدم تایید پایبندی ایران به برجام از سوی رییس جمهور آمریکا یک موضوع داخلی آمریکاست، اما این امر می تواند بر ادامه اجرای تعهدات آن کشور طبق برجام خصوصا اثربخشی نظام رفع تحریم های برجام تاثیر تعیین کننده داشته باشد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتمین گزارش وزارت خارجه در خصوص اجرای برجام تحویل تقدیم شد

هفتمین گزارش وزارت خارجه در خصوص اجرای برجام تحویل تقدیم شد