مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 16:052017-10-22پزشكي

60 درصد بیماری های جسمی، ریشه در روان افراد دارد


رییس انجمن خانه روان شناسان و مشاوران ایران گفت: بر اساس آمار 60 درصد بیماری های جسمی ریشه در روان افراد دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدابراهیم مداحی ظهر امروز در همایش مشاوران با موضوع "بهداشت روان و مدرسه کارآمد"، اظهار کرد: باید با دید مثبتی نسبت به فعالیت مشاوران در جامعه نگاه شود.

در حال حاضر افسردگی، سرماخوردگی روان شناسی است و نباید به افراد دارای مشکلات روانی به دید یک بیمار نگاه شود چرا که این افراد نیازمند اصلاح سبک زندگی هستند.

رییس انجمن خانه روان شناسان و مشاوران ایران، خاطرنشان کرد: 97 درصد بودجه سلامت در کشور صرف بیماری های فیزیکی می شود و تنها 3 درصد از هزینه های سلامت، صرف روان افراد می شود؛ در حالی که بر اساس آمار 60 درصد بیماری های جسمی ریشه در روان افراد دارد.

مداحی یادآور شد: باید در حوزه روان ظرفیت سازی اتفاق بیافتد؛ برای نمونه آموزش و پرورش با 13 میلیون جمعیت دانش آموزی و سه میلیون جمعیت فرهنگیان، یک ظرفیت 35 میلیون نفری را در کشور دارد.

وی تصریح کرد: خانه روان شناسان در استان های کشور تاسیس می شود و این خانه در استان زنجان تاسیس شده و به زودی در سایر استان های باقی مانده کشور نیز کار خود را آغاز می کند؛ باید توجه کرد که خانه روانشناسان خود ظرفیت خوبی است تا مشاوران فعالیت خود را نظام مند کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد بیماری های جسمی، ریشه در روان افراد دارد

60 درصد بیماری های جسمی، ریشه در روان افراد دارد