مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 15:262017-10-22پزشكي

فارس گزارش می دهد تالاب میقان در محاصره پشه ها


تالاب میقان اراک یکی از جاذبه های مهم گردشگری این شهر است که روزانه ده ها نفر از علاقه مندان به طبیعت را به سمت خود می کشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از اراک، تالاب میقان اراک با همه زیبایی هایی که دارد، به دلیل عدم توجه به مسائل زیست محیطی و رسیدگی به آن دچار مشکلاتی شده است که یکی از این مشکلات تکثیر و تولید حشرات از جمله پشه هایی است که هر کدام منبعی از آلودگی و بیماری هستند.

به منظور بررسی نحوه تکثیر این پشه ها و تأثیر آن در سلامت جامعه با محمود کلنگری، کارشناس ارشد حشره شناسی استان به گفت وگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

فارس: افزایش نیزارها در تالاب میقان چرا و چگونه صورت می گیرد؟ کلنگری: نیزارهای تالاب میقان از زمانی افزایش یافتند که آب فاضلاب به علت شوری بسیار پایین وارد محدوده تالاب شد.

اصولاً آب فاضلاب شهری حاوی نیترات بالایی است و موجب رشد بسیار زیاد دو گیاه نی و لویی می شود که با بررسی های انجام شده سال به سال رشد این دو گیاه افزایش بیشتری داشته و تقریباً آبگیرهای ایجاد شده با دو گیاه مذکور پوشیده شده است.

فارس: اثر مخرب افزایش نیزارها در تالاب میقان چیست؟ کلنگری: با رشد نیزارها پرندگانی همچون اردک، غاز و فلامینگو زیستگاه تغذیه ای خود را از دست می دهند و فضا برای فعالیت و نشستن در تالاب نخواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد تالاب میقان در محاصره پشه ها

فارس گزارش می دهد تالاب میقان در محاصره پشه ها