مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 12:352017-10-22پزشكي

راه اندازی تکنیک پیشرفته HLA در رویان/امکان درمان بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان


عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا از راه اندازی تکنیک پیشرفته ای جهت توانایی تعیین HLA رویان ها قبل از لانه گزینی در مرکز درمان ناباروری ابن سینا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، دکتر مریم رفعتی، عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا روز یکشنبه، 30 مهرماه در نشست خبری معرفی این دستاورد مهم پژوهشگاه ابن سینا، گفت: هر انسانی نیمی از مارکرهای HLA را از پدر و نیمی دیگر را از مادر به ارث می برد.

از این رو خواهرها و برادرهایی که والدین یکسان دارند، احتمال 25 درصد HLA شبیه به هم دارند و بالعکس احتمال تطابق HLA در بستگان دورتر از خواهر و برادر بسیار نامحتمل است.

وی ادامه داد: تنها در موارد نادری بستگان دورتر می توانند HLA تطابق یافته با گیرنده پیوند را داشته باشند و بر مبنای مطالعات انجام شده تنها 30 درصد از کسانی که نیازمند پیوند مغز استخوان هستند، دارای دهنده مناسب با HLA تطابق یافته در بین بستگان خود هستند و در 70 درصد باقیمانده افراد نیازمند پیوند باید از روش های دیگر جهت یافتن دهنده مناسب اقدام کنند.

دکتر رفعتی با بیان اینکه استفاده از روش تشخیص قبل از لانه گزینی به منظور بارداری و به دنیا آوردن خواهر یا برادر غیرمبتلا با HLA خاص مناسب فرد مبتلا است، گفت: این بدین مفهوم است که با استفاده از تشخیص قبل ازلانه گزینی (PGD) و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی تکنیک پیشرفته HLA در رویان/امکان درمان بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان

راه اندازی تکنیک پیشرفته HLA در رویان/امکان درمان بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان