مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 11:252017-10-22سياسي

نامه فرمانده پیشمرگ ها به آیت الله سیستانی برای مداخله در بحران کرکوک


" فرمانده نیروهای پیشمرگ عراق با ارسال نامه ای به آیت الله سیستانی از ایشان خواست برای ممانعت از فروپاشی روابط تاریخی مشترک بین شیعیان و کردها وارد عمل شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سومریه نیوز، در متن پیام سیروان بارزانی، فرمانده نیروهای پیشمرگ به آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان آمده است: "آنچه در عرصه سیاسی شاهد آن هستیم از جمله درگیری ها میان کرد و شیعه و درگیری های نظامی بین نیروهای پیشمرگ و حشد شعبی مساله ای ناخوشایند است، ما یقین داریم فتوای جنابعالی برای تشکیل نیروهای حشد شعبی مقابله با نیروهای تروریستی داعش، گروه های تکفیری و حفظ کرامت و جان مردم عراق بود نه فتوایی برای جنگ با برادران کرد.

" در ادامه این پیام آمده است: "ما شاهد مواضع باشکوه و فتواهای حکیمانه شما هستیم، ما به درایت کامل جنابعالی درباره ظلم و ستمی که توسط رژیم های سابق بر مردم کرد و شیعه روا شده، اطمینان داریم.

ما در مبارزه با دیکتاتوری و کشتار جمعی یک مسیر مشترک را طی کردیم و امیدواریم که این تاریخ مشترک با تشویق طرف های خارجی که فقط به دنبال منافع خود هستند، تحریف نشود.

روزهای گذشته ثابت کردند جنگ میان ملت ما و ریختن خون آنها در درگیری ها به نفع هیچ طرفی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه فرمانده پیشمرگ ها به آیت الله سیستانی برای مداخله در بحران کرکوک

نامه فرمانده پیشمرگ ها به آیت الله سیستانی برای مداخله در بحران کرکوک