مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 10:412017-10-22بين الملل

رویترز: پشت پرده سفر وزیر انرژی عربستان به عراق کاهش نفوذ ایران در منطقه است


رویترز از سفر وزیر انرژی عربستان به عراق برای افزایش همکاری های اقتصادی خبر داد و اعلام کرد: در این رابطه عراق منافع خود را دنبال می کند اما هدف اصلی عربستان کاهش نفوذ ایران در منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل " به نقل از رویترز، خالدالفالح وزیر انرژی روسیه طی دیداری از عراق در روز جاری به افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور تأکید کرد و همکاری های فعلی را به عنوان عاملی برای افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی ستود.

فالح در یک سخنرانی افتتاح نمایشگاه بین المللی در بغداد، گفت: همکاری بین عراق و عربستان به توسعه و پایداری که ما اکنون در بازارهای نفت شاهد هستیم کمک می کند.

فالح نخستین مقام سعودی است که از دهه ها پیش توانسته سخنرانی عمومی در بغداد انجام دهد.

دو کشور پس از 25 سال روابط تیره که پس از اشغال کویت توسط عراق در سال 1990 آغاز شد اکنون به دنبال توسعه و بهبود رابطه هستند.

فالح وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که کمیته مشترکی بر روی اقداماتی که برای همکاری های دوجانبه و فعال سازی همکاری ها و متمم های اقتصادی کمک می کند کار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، عراق به دنبال منافع اقتصادی با نزدیکی به ریاض است و عربستان امیدوار است که با ایجاد روابط قوی با بغداد بتواند نفوذ ایران را در منطقه بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: پشت پرده سفر وزیر انرژی عربستان به عراق کاهش نفوذ ایران در منطقه است

رویترز: پشت پرده سفر وزیر انرژی عربستان به عراق کاهش نفوذ ایران در منطقه است