مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 09:402017-10-22اقتصادي

25 درصد سالمندان نیازمند هستند/عدم تطابق حقوق بازنشستگی با هزینه های زندگی


رییس دبیرخانه شورای عالی سالمندان گفت: مسئله ای که عموم سالمندان با آن درگیر هستند عدم تطابق دریافتی و حقوق بازنشستگی با میزان هزینه ها است زیرا با وجود افزایش هر ساله حقوق بازنشستگان، - اما درآمدها به حدی نیست که کفایت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محسن سلمان نژاد با اشاره به تعداد سالمندانی که در آسایشگاه ها نگهداری می شوند افزود: بر اساس آمارهای مرکز آمار در سال 95 ، هفت میلیون و 500 هزار سالمند در کشور داریم که از این تعداد حدود 25 هزار سالمند در مراکز سالمندی و آسایشگاه ها نگهداری می شوند.

البته کل سالمندانی که از سازمان بهزیستی سرویس می گیرند، بالغ بر 600 هزار نفر است.

وی افزود: البته نباید این موضوع را فراموش کرد که حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند یعنی بالغ بر 25 درصد از سالمندان کشور، نیازمند هستند.

رییس دبیرخانه شورای عالی سالمندان درباره دیگر بازنشستگان کشور نیز اظهار کرد: مسئله ای که عموم سالمندان با آن درگیر هستند عدم تطابق دریافتی و حقوق بازنشستگی با میزان هزینه ها است زیرا با وجود افزایش هر ساله حقوق بازنشستگان، اما در آمدها به حدی نیست که کفایت کند.

وی گفت: پیمایش سالمندی شاه کلید برنامه ریزی برای سالمندان است و امروز شاهد هستیم پیمایش سالمندی در کشورهای پیشرفته بین سه تا پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 درصد سالمندان نیازمند هستند/عدم تطابق حقوق بازنشستگی با هزینه های زندگی

25 درصد سالمندان نیازمند هستند/عدم تطابق حقوق بازنشستگی با هزینه های زندگی