مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 04:352017-10-22پزشكي

قند تومورهای مغزی را تغذیه کرده و آنها را تهاجمی تر می کند


" دانشمندان به شواهدی دست یافته اند که نشان می دهد قند باعث تحریک سلول های سرطانی شده و آنها را تهاجمی تر می کند.

بنا بر گزارشی که پس از 9 سال تحقیق در آزمایشگاههای بلژیک منتشر شد، مصرف بیش از اندازه شکر باعث می شود که چرخه حیرت انگیزی در سلول های سرطانی بوجود آید و در این چرخه گلوکز باعث فعال تر شدن سریع تر پرویین هایی به نام راس (Ras proteins) شود (نوعی از پرویین که اغلب در سلول های جهش یافته و بیش از حد فعالِ سرطانی وجود دارد) و به این ترتیب تولید و تکثیر سلول های سرطانی ادامه یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز به گفته پروفسور یوهان تولین، متخصص در زیست شناسی ملکولی این پیشرفت بزرگی است زیرا به این ترتیب مکانیسمی پیدا شده است که نشان می دهد چگونه اثر واربورگ (یعنی پدیده ای که منجر به شکسته شدن سریعتر شکر در سلول های سرطانی، سریعتر از سلول های عادی می شود) سلول های سرطانی را تحریک می کنند تا تکثیر شوند.

در واقع دانشمندان پیش از این نیز از وجود رابطه میان شکر و سلول های سرطانی آگاه بودند اما نمی دانستند آیا اثر واربورگ عامل سرطان است یا یکی از نتایج وجود سرطان.

با این کشف، مکانیسم بیولوژیکی ایجاد سرطان برای دانشمندان روشن شد و به آنها کمک کرد تا در آینده بتوانند ریشه پدید آمدن چنین بیماری را در بدن هدف قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قند تومورهای مغزی را تغذیه کرده و آنها را تهاجمی تر می کند

قند تومورهای مغزی را تغذیه کرده و آنها را تهاجمی تر می کند