مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1396 ساعت 21:102017-10-20بين الملل

رشد 1022 واحدی شاخص پس از اظهارات ترامپ/ صدای ترامپ در تالار شیشه ای محو شد


بورس تهران پس از اعلام نظر رییس جمهوری آمریکا، نه تنها واکنش منفی نشان نداد بلکه با رشد 1022 واحدی خود بخش چشمگیری از افت هیجانی ابتدای هفته گذشته را نیز جبران کرد.

- بورس تهران در حالی هفته پایانی مهر ماه را آغاز کرد که در هفته پیش از آن تحت تاثیر هیجانات ناشی از صحبت های ترامپ قرار گرفته بود و در دو روز ابتدایی سومین هفته پاییز، بیش از 860 واحد افت را تجربه کرده بود ولی در ادامه روزهای هفته قدری از رفتار هیجانی فاصله گرفت و به انتظار سخنان رییس جمهور آمریکا در روز جمعه نشست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی"، با شروع هفته پایانی مهرماه، جهش 519 واحدی شاخص کل بورس تهران، فعالان تالار شیشه ای حافظ را شگفت زده کرد.

البته به دو دلیل که در ادامه بیان خواهد شد، این شگفت زدگی نه به دلیل سبزپوشی حافظ، بلکه بدلیل رشد دور از انتظار 519 واحدی بود.

وگرنه پیش بینی رفتار به دور از هیجان برای شروع هفته بازار سرمایه از سوی فعالان وجود داشت.

اما این دلایل چه بود که بورس تهران را پس از سخنان ضد ایرانی و ضد برجامی ترامپ در حدود 12 ساعت قبل از شروع بازار سرمایه، به رفتاری همراه با منطق و به دور از هیجانات مشابه در هفته قبل، سوق داد؟ نخستین دلیل برمیگردد به روزهای قبل؛ به باور بسیاری از فعالان اقتصادی، بورس تهران در هفته پیش از سخنان ترامپ، به دلیل رفتار هیج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 1022 واحدی شاخص پس از اظهارات ترامپ/ صدای ترامپ در تالار شیشه ای محو شد

رشد 1022 واحدی شاخص پس از اظهارات ترامپ/ صدای ترامپ در تالار شیشه ای محو شد