مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 17:412017-10-19سياسي

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک ها مانع توسعه کشور هستند/ نقدینگی 3 برابر شده است


بانک ها امروز نه تنها عامل توسعه نیستند بلکه خود مانع توسعه کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از مشهد، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی ظهر امروز در دومین نشست از سلسله نشست های اقتصادنا توسط هیأت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی اسلامی پیشرفت حوزه علمیه خراسان با موضوع درآمدی بر فقه پول و بانک اظهار کرد: در زمینه بحث فقه پول و بانک نقطه عزیمت ما این سوال است که آیا پول از موضوعات مستحدثه است یا خیر؟ و پاسخ این سوال بستگی دارد به اینکه پول را چگونه تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در متون دینی یک مجموعه واژگانی داریم مانند درهم و دینار، نقد یا نقود و ورق که در ذهن شنونده پول تداعی می شود، افزود: آیا احکامی که در این موضوعات مانند درهم و دینار بار شده بر پول به معنای امروزی هم بار می شود؟ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر کسی به این جمع بندی برسد که پاسخ مثبت است و درهم و دینار همان پول امروزی است بسیاری از مشکلات در حوزه بانک و پول برطرف می شود، اگر پاسخ منفی است یعنی این موضوع، موضوع دیگری است و حکمی که در مورد دینار داده می شود در مورد دلار و ریال نمی شود داد.

حسین زاده بحرینی تاکید کرد: مشکلاتی که در حاضر وجود دارد به این دلیل مطرح است که پول، پول گذشته نیست و تنها یک اشتراک لفظی است و در ماهیت با هم متفاوت هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک ها مانع توسعه کشور هستند/ نقدینگی 3 برابر شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک ها مانع توسعه کشور هستند/ نقدینگی 3 برابر شده است