مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 13:552017-10-19اقتصادي

تولید استاندارد باسیستم غیراستاندارد ممکن نیست


رییس اتاق بازرگانی شیراز تأکید دارد که تولید کالاها و خدمات استاندارد در جامعه ای که سیستم های آن غیراستاندارد عمل می کنند، ممکن نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمال رازقی امروز(پنج شنبه 27 مهر) در مراسم گرامی داشت روز استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد فارس، گفت: مهم ترین عاملی که مانع تولید کالای استاندارد را غیرممکن می کند، بحران قیمت تمام شده است.

او با بیان این که پاشنه آشیل اقتصاد، تولید و پاشنه آشیل تولید قیمت تمام شده است، گفت: امروز تولیدکننده ایران مجبور است کالای استاندارد را با سیستم بانکی غیراستاندارد، نظام مالیاتی غیراستاندارد، نظام ارزی غیراستاندارد و نظام اداری غیراستاندارد و روابط خارجی غیراستاندارد، تولید کنند.

رازقی این مسائل را عاملی موثر بر ایجاد بحران قیمت تمام شده برای تولیدکننده دانست و گفت: مشکل اقتصاد و تولید برطرف نمی شود مگر آن که از دادن وعده رفاه به مردم خودداری کنیم، اقتصاد ما نیازمند یک جراحی سنگین است و جراحی درد دارد، مردم باید ریاضت اقتصادی را تحمل کنند بنابراین به مردم وعده ریاضت اقتصادی بدهیم.

او با تصریح این که بیش از 8700 بانک و موسسه بانکی و اقتصادی کشور را شخم زده اند، گفت: حجم نقدینگی بانکی در ایران به حدود 1 میلیون و 300 هزار میلیارد تومان رسیده و 85 درصد از این نقدینگی سپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید استاندارد باسیستم غیراستاندارد ممکن نیست

تولید استاندارد باسیستم غیراستاندارد ممکن نیست