مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 11:102017-10-19بين الملل

دستورالعمل جالب وزارت خارجه انگلستان درباره نگارش واژه «خلیج فارس»


سفیر ایران در لندن از دستورالعمل صادرشده از سوی وزارت خارجه انگلستان به مقامات رسمی آن کشور در خصوص بکارگیری نام صحیح "خلیج فارس" خبر داد.

- دستورالعمل جالب وزارت خارجه انگلستان درباره نگارش واژه خلیج فارس سفیر ایران در لندن از دستورالعمل صادرشده از سوی وزارت خارجه انگلستان به مقامات رسمی آن کشور در خصوص بکارگیری نام صحیح "خلیج فارس" خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بعیدی نژاد در یادداشتی در صفحه تلگرام خود به دستورالعمل صادرشده از سوی وزارت خارجه انگلستان به مقامات رسمی آن کشور در خصوص بکارگیری نام صحیح "خلیج فارس" اشاره کرد که در آن آمده است هرگز" نباید از عبارت "خلیج ع.

رب.

ی" استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این یادداشت به شرح زیر است: آقای مجید تفرشی که از محققین برجسته ی اسناد تاریخ ایران بویژه اسناد محرمانه ای که از آرشیو محرمانه ی وزارت خارجه انگلستان خارج میگردند میباشند، اخیرا به سند محرمانه ای که حاوی دستورالعمل وزارت خارجه انگلستان به مقامات رسمی آن کشور در خصوص بکارگیری نام صحیح "خلیج فارس" اشاره کرده اند که در تاریخ هشتم مه 1978/ 18 اردیبهشت 1357 صادر شده است.

این سند در خصوص بکارگیری نام صحیح خلیج فارس است و طی آن دستورالعمل لازم به مقامات این کشور در خصوص بکارگیری نام صحیح این قلمرو آبی با در نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل جالب وزارت خارجه انگلستان درباره نگارش واژه «خلیج فارس»

دستورالعمل جالب وزارت خارجه انگلستان درباره نگارش واژه «خلیج فارس»