مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 10:562017-10-19بين الملل

اردوغان: اربیل قصد اشغال کرکوک را دارد؛ حمایت ترکیه از ایران تغییر نکرده است


رییس جمهور ترکیه ضمن اعلام حمایت از ایران در برابر تحریم های آمریکا، درباره همه پرسی جدایی کردستان نیز گفت اربیل قصد اشغال کرکوک و دیگر مناطق را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل وی ادامه داد: ما هنوز گذرگاهی را با شمال عراق نبسته ایم اما هر لحظه امکان آن وجود دارد .

رییس جمهور ترکیه همچنین از سفر تیم 3 یا 4 نفره از وزیران خود به رهبری مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه، به بغداد برای دیدار با مقامات عراقی و همچنین پس از آن سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به آنکارا برای ارزیابی مسائل مختلف، خبر داد.

اردوغان ضمن غیرقانونی خواندن مجدد همه پرسی جدایی کردستان، گفت اربیل قصد دارد مانند یک نیروی اشغالگر کرکوک و دیگر مناطق را تصرف کند.

وی سپس در پاسخ به سوالی درباره استراتژی جدید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا علیه ایران و وضع تحریم های بیشتر، تاکید کرد موضع ترکیه در قبال تهران تغییری نکرده است: هم اکنون اسراییل از تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت می کند اما موضع دیگر دولت ها را نمی دانیم .

رییس جمهور ترکیه با حمایت تلویحی از ایران در برابر تحریم های آمریکا، افزود: آنهایی که علیه ایران تحریم وضع می کند باید به خودشان (و فناوری اتمی که دارند) نگاه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: اربیل قصد اشغال کرکوک را دارد؛ حمایت ترکیه از ایران تغییر نکرده است

اردوغان: اربیل قصد اشغال کرکوک را دارد؛ حمایت ترکیه از ایران تغییر نکرده است