مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 09:552017-10-19حوادث

عاقبت انتشار شایعه قتل


در پی انتشار شایعاتی مبنی بر وقوع قتل در شهرستان فسا و ایجاد جو ناامنی و دلهره در بین شهروندان این شهرستان، شش نفر از انتشاردهندگان این شایعه دستگیر شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشرق، سردار احمد علی گودرزی گفت: در پی انتشار خبر وقوع قتل در شهرستان فسا و انتشار آن در فضای مجازی، پلیس فتا در یک سلسله اقدامات فنی ضمن شناسایی عوامل تولید و انتشار شایعه، شش نفر از مجرمان را دستگیر کردند و آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس ضمن اشاره به تسلط کافی نیرو های پلیس در فضای مجازی بر افرادی که نسبت به انتشار شایعات در فضای مجازی مبادرت کنند هشدار داد و خاطرنشان کرد: طبق قانون و بر اساس ماده 18 قانون جرائم رایانه ی (مصوب 1388) هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رسمی، رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به حبس از 91 روز تا دو سال با جریمه نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سردار گودرزی در پایان ضمن هشدار به شهروندان درباره عدم اعتماد به فضای مجازی و شایعات منتشره گفت: اخبار و حوادث پلیسی را از طریق مراجع رسمی و سامانه های متعلق به پلیس پیگیری کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاقبت انتشار شایعه قتل

عاقبت انتشار شایعه قتل