مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 09:552017-10-19سياسي

راهکار عضویت نماینده زرتشتی در شورای شهر یزد


نزدیک به دو ماه از آغاز فعالیت شوراهای اسلامی شهرها می گذرد، اما این روزها شورای اسلامی شهر یزد هنوز کامل نشده و با چالش جدیدی مواجه شده است چالشی که شاید ناشی از عدم صراحت قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا باشد.

البته در هر دوره از تشکیل شوراها در سراسر کشور سوالات و ابهاماتی ایجاد شده که هریک نهایتا با تفسیرهایی از قانون پاسخ داده شده که لزوم اصلاح و بازنگری این قانون را بیش از پیش نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سپنتا نیکنام از اعضای شورای اسلامی شهر یزد و رییس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا است.

نیکنام نخستین بار در سال 1392 برای عضویت در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد انتخاب شد و در سال 1396 یعنی پنجمین دوره انتخابات شوراها نیز با 22 هزار رأی به عنوان نفر هفتم، بار دیگر به عضویت در این شورا انتخاب شد.

در حالی که وی تنها عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد است با شکایت علی اصغر باقری، نامزد اصولگرا در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یزد که با 7707 رأی نفر چهل و پنجم انتخابات شده بود به دلیل زرتشتی بودن، شعبه 43 دیوان عدالت اداری در حکمی عضویت نیکنام را به دلیل مسلمان نبودن معلق کرد و این حکم توسط فرمانداری شهر یزد به شورا ابلاغ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار عضویت نماینده زرتشتی در شورای شهر یزد

راهکار عضویت نماینده زرتشتی در شورای شهر یزد