مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 14:452017-10-18بين الملل

دریادار هریس: چین فشار بیشتری به کره شمالی وارد کند


دریادار هری هریس، فرمانده واحد فرماندهی اقیانوسیه ارتش آمریکا (PACOM) در سخنانی تاکید کرد، چین باید از نفوذ اقتصادی قابل توجه خود بر پیونگ یانگ برای آنکه آزمایش های تسلیحاتی بی سابقه این کشور را متوقف کند، - استفاده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از استریت تایمز، دریادار هری هریس در عین حال عنوان کرد که پکن باید به اقدامات تحریک آمیز خود در دریای چین جنوبی و همینطور در دریاهای چین شرقی پایان دهد.

او در سخنرانی 30 دقیقه ای در محل گردهمایی "فولرتون لکچر" با موضوع "چالش ها، فرصت ها و نوآوری در منطقه هندوآسیا - پاسفیک" به شرح سه چالش پیش روی منطقه یعنی کره شمالی، چین و گروه تروریستی داعش پرداخت.

دریادار هریس با اشاره به پرتاب های موشکی اخیر پیونگ یانگ نظیر اولین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای این کشور در تاریخ 4 ژوییه گفت: رفتار هشداردهنده ای که حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نشان داده یک تهدید علیه کل جهان است چون موشک های پیونگ یانگ قابل نشانه گیری در هر مسیری هستند.

وی ادامه داد: من قاطعانه باور دارم که هر کشوری که خود را یک شریک مسئول در امنیت بین الملل می داند باید به لحاظ دیپلماتیک و اقتصادی تلاش کند تا کیم جونگ اون را سر عقل بیاورد نه اینکه او را به زانو در بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریادار هریس: چین فشار بیشتری به کره شمالی وارد کند

دریادار هریس: چین فشار بیشتری به کره شمالی وارد کند