مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 11:452017-10-18دانش

داده های کاسینی فرضیات 30 ساله را نقض کرد


محققان دانشگاه "کرنل" با استفاده از آخرین داده های فضاپیمای "کاسینی" به این نتیجه رسیده اند که فرضیات دانشمندان در رابطه با حلقه A زحل در 30 سال اخیر اشتباه بوده اند.

- محققان دانشگاه "کرنل" با استفاده از آخرین داده های فضاپیمای "کاسینی" به این نتیجه رسیده اند که فرضیات دانشمندان در رابطه با حلقه A زحل در 30 سال اخیر اشتباه بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، با وجود آنکه فضاپیمای "کاسینی"(Cassini) نابود شده است اما با توجه به اینکه این فضاپیما تا آخرین لحظه به ارسال داده به زمین ادامه داده بود، این اطلاعات همچنان مفید و تعیین کننده هستند.

حلقه های اصلی زحل به ترتیب از نزدیک ترین فاصله به این سیاره عبارتند از حلقهD، C، B، A و چند حلقه نامتراکم دیگر به نام های F، G و E که بر اساس ترتیب کشف نام گذاری شده اند.

براساس اعلام "سازمان فضایی آمریکا"(ناسا) این سیاره دارای 52 قمر ثابت و 8 قمر موقت است.

در جدیدترین بررسی های انجام گرفته از سوی محققان دانشکده نجوم دانشگاه "کرنل"(Cornell)، آنها به این نتیجه رسدند که بخشی از فرضیات نجومی 30 سال اخیر در رابطه با زحل اشتباه بوده است.

برای مثال محققان معتقد بودند که قمر "ژانوس"(Janus) که در خارج از حلقه A به دور زحل می گردد به تنهایی مسئول حفظ ساختار این حلقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داده های کاسینی فرضیات 30 ساله را نقض کرد

داده های کاسینی فرضیات 30 ساله را نقض کرد