مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 10:302017-10-18پزشكي

زنگ خطر زنانه شدن سالمندی در کشور


عضو مرکز تحقیقات سالمندی ایران زنانه شدن سالمندی را مشکل ساز خواند و گفت: جمعیت زیادی از خانم های سالمند، بی سواد و فاقد درآمد هستند بنابراین نیاز است که دولت حمایت بیشتری از آنها بکند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرحناز محمدی دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی در یک برنامه رادیویی با اظهار به اینکه جنسیت یکی از فاکتورهای مهم در حوزه سلامت است، گفت: از سال 1995 بررسی هایی که در جهان صورت گرفت، نشان داد که خیلی از مشکلات سلامت مردان وابسته به میکروب و ویروس و عوامل شناخته شده نیست بلکه عواملی است که ما به آن می گوییم تعیین کننده های اجتماعی که تاثیر بیشتر برسلامت دارند.

وی جنسیت را یکی از این عوامل مطرح کرد و بیان داشت: وقتی از جنسیت صحبت می کنیم فقط زن و مرد بودن مطرح نیست بلکه تبعاتی است که زن یا مرد بودن به همراه دارد برای همین وقتی می گوییم پدیده سالمندی در کشور به سمت زنانه شدن پیش می رود یعنی تبعاتی است که به واسطه مشکلاتی که بخاطر زن بودن مطرح می شود و یا زنان تجربه می کنند، در اینجا بارزتر می شود.

عضو مرکز تحقیقات سالمندی ایران با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی کشور به سمت زنانه شدن در حال پیشروی است، گفت: بر اساس آمار 51 درصد جمعیت کل کشور مرد و 49 درصد زن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر زنانه شدن سالمندی در کشور

زنگ خطر زنانه شدن سالمندی در کشور