مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 09:252017-10-18پزشكي

ساخت نانوفیبری برای ترمیم زخم با کمک روغن شترمرغ


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری محققان دانشگاه استرالیا با استفاده از روغن شترمرغ داربست های نانوفیبری برای پوشاندن زخم و مهندسی بافت پوست و ترمیم زخم ها عرضه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تاکنون حدود 400 هزار بیمار دچار مشکلات پوستی با محصولات مهندسی بافت که به صورت تجاری درآمده اند، درمان شده اند.

جایگزین های پوستی به کار گرفته شده به دو صورت بدون سلول یا با سلول بوده اند.

با وجود این در حال حاضر هیچ کدام از این محصولات رضایت کاملی از ترمیم پوست آسیب دیده را به وجود نیاورده اند و همچنان محققان در حال ارزیابی مواد و داربست هایی با کارایی بهتر و مشابه با ساختار و عملکرد پوست طبیعی از دست رفته هستند.

بر این اساس، محققان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری محققانی از دانشگاه موناش استرالیا به منظور تولید پوشاننده های زخم و گرافت های پوستی زیستی همراه با سلول های بنیادی، داربست های نانوفیبری بر پایه روغن شتر مرغ (Emu Oil) سنتز کردند.

دکتر یونس پیله ور سلطان احمدی، دانش آموخته بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و از محققان طرح با اشاره به انتخاب روغن شترمرغ در ساخت این داربست، گفت: کاربرد داربست های نانوفیبری به عنوان پوشش زخم (wound dressing) و یا حامل های سلولی جهت جایگزینی بافت پوستی آسیب دیده اهمیت زیادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوفیبری برای ترمیم زخم با کمک روغن شترمرغ

ساخت نانوفیبری برای ترمیم زخم با کمک روغن شترمرغ