مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 05:112017-10-18بين الملل

یادداشت/ حسن کاظمی قمی سایه قانون اساسی عراق بر سر کرکوک


حرکتی که از دو سه سال پیش در داخل کردستان زمینه سازی و اخیرا به همه پرسی تجزیه و حضور نظامیان کرد در کرکوک منتهی شد، اقدامی است که با اعتراضات داخلی کردستان نیز مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " حسن کاظمی قمی سفیر پیشین ایران در عراق در روزنامه جام جم نوشت: دولت عراق در ادامه عملیات بازپس گیری مناطق تحت حاکمیت ملی اش، مصمم است نیروهای عراقی را در این مناطق مستقر کند؛ چه مناطقی که توسط داعش اشغال شده و چه مناطقی که در اشغال داعش بود و پس از آزادسازی، پیشمرگه های کرد در آنها مستقر شدند.

اکنون دولت عراق مصمم است هم در چارچوب قانون اساسی که بر مسأله حفظ تمامیت ارضی تاکید دارد و هم به عنوان یک وظیفه قانونی این مناظق را مجددا در اختیار خود قرار دهد.

بر این اساس دولت بغداد با ارسال پیام های متعدد از اقلیم کردستان درخواست کرد این مناطق در اختیار دولت مرکزی قرار بگیرد، اما این درخواست مورد اجابت قرار نگرفت و دولت عراق پس از تذکراتی به اقلیم به ورود به این مناطق اقدام کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده دولت عراق بخش هایی از مناطق شمال غرب و جنوب کرکوک که دارای چند پادگان نظامی و ایستگاه های گاز و چاه های نفت است را در اختیار خود گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ حسن کاظمی قمی سایه قانون اساسی عراق بر سر کرکوک

یادداشت/ حسن کاظمی قمی سایه قانون اساسی عراق بر سر کرکوک