مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 03:102017-10-17اقتصادي

ترکیه اصلی ترین شریک تجاری ایران


آمارهای ترانزیتی شش ماهه نخست امسال نشان می دهد که صادرات در طول این مدت دو درصد و واردات 12 درصد افزایش یافته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در طول شش ماهه ابتدایی سال 96 در مجموع یک میلیون و هشت هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی ایران وارد شده که این رقم رشدی 12 درصدی را در قیاس با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

طبق برآوردهای صورت گرفته مرز بازرگان با ثبت آمار 64 درصدی بیشترین نقش را در واردات کالا به ایران داشته و پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه به ترتیب با آمار 11 و 9 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

همچنین آمار صادرات کالا نیز نشان می دهد در شش ماهه ابتدای سال جاری سه میلیون و 171 هزار تن کالا از مرزهای کشور صادر شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی 12 درصدی نشان می دهد.

در این حوزه نیز مرز بازرگان با ثبت رقم 25 درصد رتبه نخست را به دست آورده و پس از آن مرزهای میلک با 20 درصد و دوقارون با 9 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

به این ترتیب در آمار صادرات و واردات کالا مرز بازرگان به عنوان اصلی ترین محل تردد میان ایران و ترکیه اصلی ترین نقش را داشته که این موضوع نشان دهنده جایگاه نخست ترکیه در تجارت خارجی زمینی با ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه اصلی ترین شریک تجاری ایران

ترکیه اصلی ترین شریک تجاری ایران