مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 00:002017-10-17اقتصادي

قدردانی از قوه قضاییه به خاطر رفع توقیف حساب های موسسه اعتباری کاسپین


در جلسه شورای پول و اعتبار پس از قدردانی رییس کل بانک مرکزی از قوه قضاییه به خاطر همکاری در ساماندهی تعاونی های پولی غیرمجاز و رفع توقیف حساب های موسسه اعتباری کاسپین و تاکید بر لزوم رفع توقیف همه حساب های اعلام شده، - مقرر شد بانک مرکزی با مساعدت دادستان کل کشور برای رفع توقیف در آن دسته از دادگاه هایی که هنوز نسبت به رفع توقیف حساب ها اقدام نکرده اند، اقدام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جلسه یک هزار و دویست و سی و نهم شورای پول و اعتبار که عصر امروز سه شنبه برگزار شد، دستورالعمل ناظر بر ضمانت نامه های بانکی (ریالی) که پیش از این به استناد بند 6 ماده 14 قانون پولی و بانکی کشور در سال 1393 تصویب و ابلاغ شده بود و تاکنون مبنای عمل شبکه بانکی قرار داشت، بازنگری و تصویب شد.

یکی از مهمترین ریسک های فراروی موسسات اعتباری، ریسک نقدینگی است، این ریسک ناشی از عدم تطابق زمانی سررسید دارایی ها و بدهی های موسسات اعتباری است و از چنان اهمیتی برخوردار است که می تواند موسسات اعتباری را تا آستانه توقف سوق دهد.

البته باید یادآور شد که در چند سال گذشته به ویژه پس از بحران های مالی اخیر بین المللی، ریسک نقدینگی در کانون توجه بیشتر مقامات نظارت بانکی قرار گرفته و استانداردها و الزامات سختگیرانه تری در این خصوص وضع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدردانی از قوه قضاییه به خاطر رفع توقیف حساب های موسسه اعتباری کاسپین

قدردانی از قوه قضاییه به خاطر رفع توقیف حساب های موسسه اعتباری کاسپین