مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 23:252017-10-17سياسي

ورود روزانه 1.5 میلیون نفر به تهران/ تراکم جمعیتی به حد هشدار رسید


" رییس سازمان برنامه و بودجه تهران گفت که تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است و این تهدیدی برای پایتخت به حساب می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ترکی رییس سازمان برنامه و بودجه تهران در نشست مجمع امید تهران که عصر امروز در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر تهدیدات بسیاری برای شهر تهران وجود دارد که از آن جمله بحث جمعیتی و مهاجرتی است که به این شهر انجام می شود، براساس آمار نفوس و مسکن از سال 90 تا 95 نزدیک یک میلیون و 250 هزار نفر به جمعیت تهران اضافه شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در قوانین کشور هیچ قانونی برای کاهش مهاجرت به استان تهران وجود ندارد یعنی خلع قانون بازدارنده در این زمینه داریم و در حال حاضر هر فرد و خانواده ای از استان دیگر اراده کند می تواند در پایتخت ساکن شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تهران تصریح کرد: تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است و این خودش تهدیدی برای تهران است.

ترکی با اشاره به سهم تهران از بودجه کشور گفت: ضریب بازگشت بودجه به استان ها 19 درصد است که این ضریب برای استان تهران دو درصد است و این خودش جای تأمل دارد.

وی بیان کرد: از جمله مشکلات اصلی استان تهران با توجه به ازدحام جمعیت بحث تامین آب شرب است که مصرف ما حدود دو و نیم برابر دنیاست، در حال حاضر آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود روزانه 1.5 میلیون نفر به تهران/ تراکم جمعیتی به حد هشدار رسید

ورود روزانه 1.5 میلیون نفر به تهران/ تراکم جمعیتی به حد هشدار رسید