مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 16:512017-10-17فرهنگي

عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما مطرح کرد حقایق درباره یک اتفاق تراژیک از دهه شصت


یکی از اتفاقات سینمای ایران در دهه شصت دستگیری و بازداشت تعدادی از فعالان حوزه پخش فیلمهای خارجی در ایران بود؛ فیلم هایی که ظاهرا و بر اساس آنچه می گویند همسو با انقلاب بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از"، ماجرای اتفاقاتی که در سینمای دهه شصت و با سیاست های خاص مدیران سینمایی برای برخی سینماگران رخ داد ماجرایی دنباله دار است و به نظر می رسد همچنان ادامه داشته باشد.

یکی از اتفاقات آن روزگار دستگیری و بازداشت تعدادی از فعالان حوزه پخش فیلمهای خارجی در ایران بود؛ پخش کنندگانی که فیلمهایی را وارد کرده و بعد از دریافت مجوز آنها را برای پخش در اختیار سینماداران یا تلویزیون قرار می دادند.

فیلم هایی که ظاهرا و بر اساس آنچه می گویند همسو با انقلاب بوده است.

عبدالله علیخانی تهیه کننده این سالهای سینمای ایران و از شرکای پویافیلم در آن دوران از جمله فعالان پخش فیلمهای خارجی بود و البته که در ماجرای دستگیری پخش کنندگان در دهه 60 هم بازداشت شد؛ بازداشتی که درباره آن حرف و حدیثها فراوان است و حسین فرحبخش شریک علیخانی از شلاق خوردن فرحبخش در آن غائله صحبت کرده بود.

علیخانی بعد از مدتها سکوت در این باره به تازگی در گفتگو با ژورنال تصویری میزانسن روایتی کامل از ماجرای دستگیری و شلاق خوردن در حراست ارشاد را ارائه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما مطرح کرد حقایق درباره یک اتفاق تراژیک از دهه شصت

عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما مطرح کرد حقایق درباره یک اتفاق تراژیک از دهه شصت