مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 14:362017-10-17بين الملل

عقب نشینی پیشمرگه از مناطق مورد منازعه در استان های دیاله و نینوی عراق


منابع نظامی عراقی از عقب نشینی نیروهای کُرد پیشمرگه از دو استان دیاله و نینوی و تسلط نیروهای عراقی بر میادین نفتی کرکوک خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، نیروهای کُرد پیشمرگه امروز(سه شنبه) از مناطق مورد مناقشه دو استان دیاله(شمال شرق بغداد) و نینوی(شمل بغداد) عقب نشینی کردند و همین مساله باعث تسهیل عملیات نیروهای عراقی برای تسلط بر میادین نفتی کرکوک شد.

منایع نظامی عراقی در دیاله می گویند که نیروهای پیشمرگه همه مناطق مورد منازعه این استان که پیشتر کنترل آن را در دست داشتند، تخلیه کردند.

به گفته منابع امنیتی عراق، قره تپه، مندلی، جلولا و خانقین از جمله مناطق وسیع استان دیاله هستند که پیشمرگه بر آن سیطره یافته بود، اما پس از ورود نیروهای عراقی به دیاله، نیروهای کُرد به همراه خانوادهای خود این مناطق را به دلیل ترس از تبعات درگیری ترک کردند.

شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی و امنیتی استان دیاله خبر داد که نیروهای کُرد از تعدادی از مناطق مورد منازعه این استان که در تاریخ 10 ژوئن سال 2014(همزمان با ورود داعش به عراق) بر آن مسلط شده بودند، عقب نشینی کردند.

شبکه خبری در ادامه گزارش داد که نیروهای پیشمرگه پس از آنکه شب گشذته از منطقه سنجار واقع در غرب موصل خارج شده بودند، زمینه برای نیروهای عراقی برای ور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی پیشمرگه از مناطق مورد منازعه در استان های دیاله و نینوی عراق

عقب نشینی پیشمرگه از مناطق مورد منازعه در استان های دیاله و نینوی عراق