مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 12:402017-10-17اجتماعي

تحصیل به چه قیمت؟!


تعدادی از دانش آموزان روستای بیورچ بخش گوهران شهرستان بشاگرد از اول مهر تاکنون به علت نبود امکانات در رفتن به مدرسه مشکل داشته و قصد ترک تحصیل دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،آموزش مناسب یکی از راه های اساسی پیشرفت جوامع محسوب می شود و تحصیل رایگان دانش آموزان در مدارس از مهم ترین اولویت های متولیان امر تعلیم و تربیت است، اما با این وجود دانش آموزانی در مناطق محروم بشاگرد همواره در بی عدالتی آموزشی به سر می برند و با کمترین امکانات آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

در برخی از روستاهای منطقه محروم بشاگرد به دلیل اینکه دانش آموزان باید مسافت طولانی برای رسیدن به مدرسه را طی کنند و از طرفی عدم فراهم بودن وسایل نقلیه مناسب و نداشتن هزینه رفت وآمد، در نهایت مجبور به ترک تحصیل و منحل شدن کلاس درس شده است.

آغاز ماه مهر؛ آغاز سال تحصیلی نویدبخش حضور در کلاس های درس، شیطنت کنار دوستان در مدرسه، فراگرفتن علم و طی کردن پله های ترقی است اما این داستان در بشاگرد متفاوت است؛ بار دیگر مدارس باز شد و فصل زمستان، طغیان رودخانه ها و خاطرات تلخ تحصیل زیر سایه سنگین محرومیت خاطر همه را مکدّر می کند.

رویاهایی که آب با خود برد حادثه تلخ غرق شدن دانش آموزان دختر بشاگردی در رودخانه جگین که در تاسوعا و عاشورای حسینی سال 1387 رخ داد ، هنوز از خاطر مردم این منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل به چه قیمت؟!

تحصیل به چه قیمت؟!