مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 12:352017-10-17اقتصادي

تهدید مهاجرت خاموش در انتظار زعفران


عضو شورای ملی زعفران از افازیش 26 درصدی صادرات زعفران در پنج ماهه اول امسال خبر داد و اعلام کرد: برای صادرات حدود 400 تنی زعفران در سال جاری آماده هستیم.

- البته در این میان همه کشورهای همسایه که می توانند از نظر اقلیمی زعفران تولید کنند، تهدید بالقوه ای برای مهاجرت خاموش از طریق قاچاق پیاز زعفران ایرانی هستند که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

علی حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در دنیا حدود 350 تن زعفران مصرف می شود که پتانسیل تولید استان های خراسان رضوی و جنوبی به تنهایی حدود 400 تن است، چرا که براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی در این دو استان حدود 100 هزار هکتار زعفران کشت شده که در صورت عملکرد چهار کیلوگرمی که حداقل انتظار از این اراضی است می توان پیش بینی کرد که امسال بیش از 400 تن در این دو استان تولید شود و باید برای صادرات به همین اندازه برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان این که میزان مصرف زعفران در ایران نهایتا 60 تن است، افزود: در شرایط کنونی قیمت زعفران کاهش پیدا کرده و همه منتظر رسیدن زعفران امسال به بازار برای از سرگیری صادرات هستند، چرا که فصل برداشت این محصول از آبان ماه آغاز می شود.

البته تا زمانی که درخواست های جدید نیامده است نمی توان آینده را پیش بینی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید مهاجرت خاموش در انتظار زعفران

تهدید مهاجرت خاموش در انتظار زعفران