مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 11:402017-10-17بين الملل

هشدار مک کین به عراق نسبت به استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه کردها


در بحبوحه تنش و درگیری میان نیروهای دولتی و پیشمرگ های کرد در شمال عراق، سناتور جان مک کین از بغداد خواست تا از هرگونه اقدام تحریک آمیز خودداری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از واشنگتن اگزماینر، سناتور جان مک کین، رییس کمیته سرویس های مسلح سنای آمریکا گفت، حیدر العبادی نخست وزیر عراق و دولت اقلیم کردستان عراق باید مذاکره درباره توقف خصومت ها و اعطای خودمختاری بیشتر به کردها را آغاز کنند.

مردم اقلیم کردستان اخیر به اتفاق آراء به جدایی از بغداد و تشکیل کشور مستقل رای داده اند.

این جمهموری خواه آمریکایی همچنین هشدار داد اگر جناح های رقیب اقدام به تخریب تجهیزات نظامی تامین شده از سوی آمریکا برای آنها کنند، با "تبعات وخیمی" مواجه خواهند شد.

دوشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازهایی منتشر شد مبنی بر اینکه نیروهای پیشمرگ کردستان عراق دست کم پنج خودروی هاموی آمریکایی را که توسط نیروهای شیعه تحت حمایت ایران استفاده می شد، منهدم کردند.

مک کین در بیانیه ای گفت: ایالات متحده آمریکا این تجهیزات و آموزش را برای دولت عراق فراهم کرد تا در مبارزه با داعش از آن استفاده کند و در مقابل تهدیدات خارجی از خودش حفاظت کند، نه اینکه به عناصری از دولت محلی خود حمله کند که یک شریک دیرینه و ارزشمند برای آمریکا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مک کین به عراق نسبت به استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه کردها

هشدار مک کین به عراق نسبت به استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه کردها