مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1396 ساعت 16:402017-10-16اقتصادي

تبریز، مشهد و تهران جزو مناطق پرخطر هستند


استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: تبریز، مشهد و تهران جزو مناطق پر خطر هستند و با توجه به جمعیتی که در این استان ها وجود دارد، باید این مناطق به عنوان مناطق با ریسک بالاتر تلقی شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی زارع در نشستی که با عنوان مخاطرات طبیعی، چالش های زیست محیطی و بحران آب و خشکسالی در ایران در دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران برگزار شد؛ در مورد موضوع "ارزیابی اولیه ریسک سوانح در ایران" به سخنرانی پرداخت و گفت: پرسش مهم این است که آیا با توجه به اتفاقاتی مانند زلزله بم و طبس که در دنیا رخ داده است، آیا چیزی که با عنوان نقشه های خطر در ایران و دنیا ارائه می شود به ما کمک می کنند؟ این سئوال بعد از زلزله 2011 توکیو مطرح شد که زلزله ای به بزرگای 9 ریشتر رخ داد در حالی که تصور بر امکان بروز زلزله با بزرگای 8 وجود داشت.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله اضافه کرد: در طول 40 سال گذشته در ایران در زمینه توسعه زیرساخت های لزره نگاری کارهایی انجام شد و در حال حاضر تقریبا 150 ایستگاه لرزه نگاری داریم که با استفاده از این شبکه ها لرزه خیزی های بالای 4 ریشتر به صورت منظم گزارش می شوند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر بیش از یکهزار و 100 ایستگاه لرزه نگاری نیز در ایران داریم که پوشش مناسبی در کشور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز، مشهد و تهران جزو مناطق پرخطر هستند

تبریز، مشهد و تهران جزو مناطق پرخطر هستند