مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1396 ساعت 10:202017-10-16پزشكي

شست وشوی دست ها موثرترین اقدام بهداشتی در مقابل بیماری ها


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید کرد: شست شوی دست ها موثرترین اقدام بهداشتی در مقابل بیماری ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معصومه بیانی با اشاره به گرامیداشت روز جهانی شست وشوی دست در 80 کشور جهان در 15 اکتبر برابر با 23 مهر، اظهار کرد: شستن دست ها زندگی بخش است شعار روز جهانی این روز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در جهان بیماری هایی مانند اسهال و آنفلوانزا موجب مرگ بیشتر از 3 میلیون نفر در سال می شود، تصریح کرد: می توان با شیوه های ساده بهداشتی مانند شست و شوی دست با صابون از وقوع اینگونه مرگ و میرها جلوگیری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: شستن دست ها با صابون به عنوان موثرترین و مقرون به صرفه ترین اقدام بهداشتی است.

بیانی با بیان اینکه شستن دست ها موجب کاهش بیماری های اسهالی تا 40 و کاهش بیماری های تنفسی تا 25 درصد و برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا نیز از روش های موثر محسوب می شود، گفت: در صورت دیدن آلودگی، پیش از خوردن غذا، بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، شستن دست ها باید انجام شود.

متخصص عفونی بیمارستان روحانی بابل اظهار کرد: پوست انسان به طور طبیعی با باکتری ها آلوده شده است و به طور عمده دو نوع موجودات ذره بینی موقت و دائم در روی پوست وجود دارد که فلور موقت معمولا روده ای است که لایه های سطحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شست وشوی دست ها موثرترین اقدام بهداشتی در مقابل بیماری ها

شست وشوی دست ها موثرترین اقدام بهداشتی در مقابل بیماری ها