مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1396 ساعت 16:252017-10-15سياسي

برگزاری جشن جهانی گلیم در آذرماه


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، تاریخ جشن جهانی گلیم را در آذر اعلام کرد و گفت: این جشن با حضور معاونین رییس جمهور، - سفیرهای کشورهای دیگر، جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولین استانی و شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامرضا فرخی، امروز 23 مهرماه در نشست کارگروه گلیم سیرجان با بیان اینکه ثبت جهانی گلیم یک امتیاز برای سیرجان، کرمان و ایران است که اتفاق افتاده و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم، افزود: نگاه ها به استان کرمان با این ثبت تغییر کرده است و استان از رتبه 30 در بین31 استان در صنایع دستی به برترینها تبدیل شده است.

معاون صنایع دستی اداره میراث با اشاره به زحمات هنرمندان سیرجان گفت: ما در موضوع آموزش، تولید و صادرات فعالیت های خوبی داشته ایم که این ها همه نتیجه فعالیت هنرمندان سیرجان است.

وی، معرفی ماه نساء شهسواری را به عنوان مادر صنایع دستی در جهان یک اتفاق خوب دانست و گفت: خانم شهسواری با داشتن بیش از 100سال و هنر این رشته به عنوان مادر صنایع دستی ایران معرفی و انتخاب شد و مسئولین کشوری تصمیم گرفتند او را به عنوان مادر صنایع دستی جهان معرفی کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، تغییر دیدگاه ها نسبت به استان را مثبت ارزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشن جهانی گلیم در آذرماه

برگزاری جشن جهانی گلیم در آذرماه