مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1396 ساعت 20:552017-10-12اقتصادي

وزارت کشاورزی: فیلم درختان قطع شده سیب مربوط به ایران نیست


" در حالی که برخی رسانه ها، اخباری مبنی بر قطع درختان سیب در اردبیل به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی منتشر کرده اند، وزرات جهادکشاورزی آن را تکذیب و اعلام کرد که این گونه باغها در ایران وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند روزی است که اخبار و تصاویری از قطع درختان سیب در اردبیل به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی از سوی برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود اما وزرات جهادکشاورزی در اطلاعیه ای عنوان کرد که در خصوص تصویر ارسال شده از یک باغ سیب با سیستم داربستی که در بعضی از پیامها تحت عنوان باغدار اردبیلی درختان سیب خود را به دلیل قیمت پایین سیب قطع کرد موضوع بلافاصله از مدیریت باغبانی استان اردبیل مورد پیگیری قرار گرفت که مشخص گردید چنین چیزی صحت ندارد.

در ادامه این توضیحات آمده است که تصویر مورد اشاره مربوط به باغ سیب با پایه رویشی و سیستم داربستی است، در حالیکه در استان اردبیل باغ سیب با سیستم داربستی وجود ندارد.

نوع رقم سیب باغ نیز با ارقام موجود در آن استان متفاوت است؛ چرا که در بررسی صورت گرفته از مناطق مهم سیب خیز کشور باغهای پایه رویشی سیب در کشور عمدتا پایه MM106 بوده که بدون سیستم داربستی پرورش داده می شود.

البته طی سالهای اخیر استفاده از سایر پایه ها از قبیل M7 و M9 در برنامه های معاونت باغبانی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت کشاورزی: فیلم درختان قطع شده سیب مربوط به ایران نیست

وزارت کشاورزی: فیلم درختان قطع شده سیب مربوط به ایران نیست