مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1396 ساعت 15:252017-10-12اجتماعي

مشکل نظام آموزشی، نبود مهارت گرایی است


معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی و کاربردی گفت: در نظام آموزش عالی ایران، آنچه اهمیت دارد مدرک است زیرا جایگاه اجتماعی افراد و همچنین میزان دستمزد بر اساس مدرک و نه تخصص و مهارت تعریف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حاتمی با تاکید بر اینکه باید به تمام فعالیت های آموزش عالی کشور نگاه نظام مند داشته باشیم، گفت: باید در روند دانشگاه و نظام آموزش عالی به ورودی ها، فرآیند، برون داد و نهایتا پیامدهای آن در جامعه توجه شود.

همه این مسائل اهمیت دارند و جایگاه ویژه ای در تضمین کیفیت نظام آموزش عالی کشور دارند.

وی اضافه کرد: در میان تمام مولفه های نظام آموزش، "استاد"، جایگاه و نقش ویژه ای در تربیت نیروی انسانی متخصص دارد زیرا هر نوع برنامه درسی با شیوه های مختلف تدوین شود، تا وقتی که یک استاد ماهر برای اجرای برنامه های درسی حضور نداشته باشد، آن برنامه درسی ابتر خواهد ماند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی و کاربردی با بیان اینکه نظام جذب استاد و فرآیند به کار گیری متخصصان و مدرسان در نظام آموزش عالی کشور اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات جدی خوبی در سال های اخیر انجام شده است اما این کافی نیست زیرا در همه جای دنیا برای جذب مدرسان و اساتید حساسیت های خاصی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل نظام آموزشی، نبود مهارت گرایی است

مشکل نظام آموزشی، نبود مهارت گرایی است