مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1396 ساعت 10:552017-10-12سياسي

مجازات های زندان شکن و قضاتی که پیشرو شدند


اولش سخت بود، خیلی هایشان دست به عصا بودند آموزش ها که بیشتر شد و کاهش جمعیت کیفری زندان ها مطالبه ای جدی شد مجازات جایگزین نیز جان گرفت.

- ندامتگاه های کشور 85 هزار نفر ظرفیت دارند ولی220 هزار نفر در آنها زندگی می کنند؛ این را اصغر جهانگیر گفته است؛ رییس سازمان زندان ها.

این می شود تلنبار محکومان در فضایی تا سه برابر گنجایشش، این را هم جهانگیر گفته است، اعترافی صریح که تراکمی عجیب را روایت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه جام جم، کاستن از این تراکم آرمان خیلی هاست، از دستگاه قضا که در پیشانی آسیب های ناشی از آن ایستاده تا دولت که این همه زندانی برایش مساوی است با خرج بیشتر؛ زندانیانی که در این همهمه فرصت کافی برای اصلاح و تربیت نمی یابند نیز ضلع سوم این مثلث اند.

قانونگذار که قانون جدید مجازات اسلامی را می نوشت، تقریبا پنج سال قبل نیم نگاهش به این مطالبات بود بویژه وقتی مواد مربوط به مجازات جایگزین حبس را در قانون می گنجاند.

از سال92 تا امروز که قانون جدید مجازات اسلامی روی میز قضات قرار گرفته این مجازات جایگزین که مانعی است برای ورود همه متهمان به زندان ها، راه نفسی برای ندامتگاه های کشور باز کرده که شاهدش آمارهای اصغر جهانگیر است؛ این که سال 93 زندانیان کشور 600 هزار نفر بودند و تعدادشان در سال 94 به 450 هزار نفر کاهش یافت و سال 95 این ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات های زندان شکن و قضاتی که پیشرو شدند

مجازات های زندان شکن و قضاتی که پیشرو شدند