مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1396 ساعت 10:252017-10-12پزشكي

دو سوم جمعیت رفسنجان اضافه وزن دارند


رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه نزدیک به دو سوم جمعیت شهرستان رفسنجان دارای چاقی یا اضافه وزن هستند، یادآور شد: چاقی و اضافه وزن زمینه ساز بیماری دیابت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، "علی اسماعیلی ندیمی در مراسم افتتاح اتوبوس دیابت در رفسنجان اظهار کرد: پیشگیری و در صورت ابتلا تشخیص بیماری و کنترل عوارض بیماری از مواردی هستند که باید در مورد بیماران دیابتی صورت گیرد، برخی افراد تصور می کنند که با مصرف انسولین اتفاق خاصی می افتد.

وی افزود: بسیاری افراد هستند که در سن نزدیک به چهل سال دچار بیماریهای قلبی عروقی دیابت می شوند که باید در جامعه فرهنگ تغییر رفتار زندگی اشاعه پیدا کند.

وی ادامه داد: مردم باید از مصرف فست فود، نمک و چربی و کم تحرکی به سمت غذاهای طبیعی و کم چرب و کم نمک بروند و ورزش را در زندگی خود اضافه کنند تا تنی سالم و عاری از بیماری ها داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه تصریح کرد: در سالهای قبل، بیماریهای واگیر در جامعه شیوع زیادی داشت و از عوامل اصلی مرگ و میر به شمار ی رفت که این بیماریها کنترل شد اما در حال حاضر در جامعه با شیوع بیماریهای غیرواگیر مواجه ایم.

اسماعیلی ندیمی بیان کرد: با افزایش طول عمر جامعه ایرانی با جامعه مسن روبرو هستیم که این افراد غذاهای فست فود، نمک و چربی مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو سوم جمعیت رفسنجان اضافه وزن دارند

دو سوم جمعیت رفسنجان اضافه وزن دارند