مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1396 ساعت 09:102017-10-12سياسي

یک سوم بی سوادان کشور افغانی هستند


یک سوم افراد بی سواد در کشورمان افغانی و اتباع بیگانه هستند.

- رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: یک سوم افراد بی سواد در کشورمان افغانی و اتباع بیگانه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- علی باقرزاده در جلسه پشتیبانی سوادآموزی در اردبیل اظهار کرد: ما اگر جمعیت بی سواد کشور را 2 میلیون و 670 هزار نفر محسوب کنیم یک سوم این آمار افراد افغانی، یک سوم آموزش ناپذیر و یک سوم نیز افراد واجد شرایط برای سوادآموزی هستند که با برنامه ریزی دقیق می توان در این زمینه به اهداف مود نظر دست یافت.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر جلسات ستاد پشتیبانی و شورای سوادآموزی در استان ها با یک هزار و 900 مصوبه و به صورت شهرستانی و استانی و ملی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: نتیجه این فعالیت ها در پنج سال اخیر رشد نرخ باسوادی در کشور بوده است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی از کاهش یک و نیم میلیون نفری افراد بی سواد در کشور خبر داد و گفت: ما یک رشد قابل قبولی را در این حوزه در کشور شاهد بودیم به طوری که از میانگین برنامه های جهانی نیز جلوتر هستیم.

باقرزاده گفت: در 15 سال منتهی به 2015 در قالب آموزش برای همه به عنوان سند جهانی در دنیا توانسته اند به اهداف مورد نظر به ویژه رشد یک درصدی باسوادی دست پیدا کنند به طوری که هم اکنون تعداد 800 میلیون نفر بی سواد در دنیا برآورد شده است که 250 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم بی سوادان کشور افغانی هستند

یک سوم بی سوادان کشور افغانی هستند