مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1396 ساعت 15:302017-10-11اقتصادي

محور بودن تولید؛ ضامن تحقق اقتصاد مقاومتی


عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا تهران گفت: با محور قرار نگرفتن تولید در اقتصاد با توجه به ساختار موجود کشور، اقتصاد مقامتی نهادینه نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین راغفر صبح امروز در دوره آموزشی ابرچالش های اقتصاد ایران ویژه مدیران، با اشاره به کتاب تامین مالی صنعتی در ایران که توسط ریچارد الیوت بندیک در سال 1964 پس از سفر او به ایران، چاپ شده است، اظهار کرد: در این کتاب آمده که در این اواخر به ویژه با تغییر الگوهای مصرفی، دارایی های کلانی از محل واردات و مستغلات انباشته شده است و ایرانیان بخشی از درآمدهای خود را به دارایی های وارداتی تجملی، ساخت ویلاها، خرید و فروش زمین و سفرهای اروپایی اختصاص داده اند و این سرمایه گذاری آسیب کمتری را در بی ثباتی سیاسی و اقتصادی می بیند.

وی، یکی از ابرچالش های اقتصاد ایران را نظام تدبیر و اداره امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دانست و یادآور شد: این چالش بسترساز ظهور ابرچالش های راهبردی دیگری یعنی ابرچالش انرژی، آب و محیط زیست، ابرچالش جمعیت و اشتغال و ابرچالش نظام نوآوری و فناوری است.

راغفر با اشاره به ابرچالش نظام تدبیر و اداره امور در کشور، تصریح کرد: نظام تدبیر و اداره امور ناتوان از پاسخ گویی به نیازهای زیست بوم توسعه کشور در دنیای پرتلاطم حال و آینده است که این درماندگی محصول عوامل مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محور بودن تولید؛ ضامن تحقق اقتصاد مقاومتی

محور بودن تولید؛ ضامن تحقق اقتصاد مقاومتی