مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1396 ساعت 15:002017-10-11فناوري

نخستین پروفایل آزمایشی eSIM در ایران راه اندازی شد


ایرانسل نخستین پروفایل آزمایشی eSIM در ایران را راه اندازی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همایش با eSIM اشیا را روشن کنیم با هدف بررسی دورنمای ورود نسل جدید سیم کارت (eSIM) به ایران به عنوان پیشران توسعه صنعت اینترنت اشیا، با حضور شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودروسازی، در سالن همایش های ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.

در این همایش مدیران شرکت های جمالتو، اریکسون، سامسونگ و هواوی حضور داشتند و درباره روندهای جهانی بازار eSIM و نقشه راه GSMA، تغییر پارادایم در بازار مشترکان شخصی و سازمانی و فراهم آوردن تجربه زندگی دیجیتال برای مصرف کننده به ایراد سخن پرداختند.

سیم کارت eSIM یا embedded Subscriber Identity Module همان گونه که از نامش برمی آید، سیم کارتی است که در دل دستگاه هوشمند قرار می گیرد و برخلاف سیم کارت های نسل قبل (مینی سیم، میکروسیم و نانوسیم) امکان تعویض آن وجود ندارد، بلکه به صورت تراشه ای الکترونیکی و در ابعاد کوچکتر، توسط کارخانه سازنده بر روی مادربورد نصب می شود و فعال سازی سیم کارت توسط اپراتور، به صورت نرم افزاری و از راه دور انجام می شود.

کاربرد eSIM در صنعت فناوری اطلاعات، علاوه بر آن که موجب بالا رفتن ضریب امنیت و افزایش امکان ساخت ابزارهای ضد آب و ضد غبار می شود، در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پروفایل آزمایشی eSIM در ایران راه اندازی شد

نخستین پروفایل آزمایشی eSIM در ایران راه اندازی شد