مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1396 ساعت 11:252017-10-11پزشكي

از هر چهار ایرانی یک نفر از اختلالات روانی رنج می برد


رییس انجمن مددکاران اجتماعی با بیان اینکه جامعه دچار نوعی بی تفاوتی اجتماعی در همه حوزه ها شده است، گفت: از هر چهار ایرانی یک نفر از اختلالات روانی رنج می برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، سیدحسن موسوی چلک در نشست بررسی لایحه سلامت روان که همزمان با روز جهانی سلامت روان در مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن سرای احسان برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع سلامت روان در کشور مغفول واقع شده است، افزود: سلامت اجتماعی و سلامت روان در مقایسه با سلامت جسم هم از نظر منابع و اعتبارت و هم از نظر ساختار بسیار عقب است.

وی ادامه داد: 23 تا 25 درصد مردم ایران دستکم از یک نوع از اختلالات روان رنج می برند.

به عبارت دیگر یک چهارم ایرانیان دچار اختلالات روان هستند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی با بیان اینکه شیوع اختلالات روان در عصر حاضر مختص جامعه ایرانی نیست، تاکید کرد: روند توسعه و شهرنشینی عواقبی با خود به همراه دارد که یکی از آنها رواج اختلالات و بیماریهای روانی است.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی ایرانیان استرس زا شده است و از سویی جامعه در همه حوزه ها دچار بی تفاوتی اجتماعی شده است که همین از دلایل گسترش اختلالات روان در کشور به شمار می رود.

موسوی چلک اضافه کرد: حانواده امروزی در ایران قوام و مسئولیت پذیری خانواده گذشته را ندارد و افراد حمایت کمتری از سوی خانوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هر چهار ایرانی یک نفر از اختلالات روانی رنج می برد

از هر چهار ایرانی یک نفر از اختلالات روانی رنج می برد