مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 22:052017-09-26بين الملل

آمانو: بند مورد مناقشه برجام شفاف سازی شود


مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای از طرف های برجام خواست بند مورد مناقشه ای که استفاده ایران از فناوری های چند منظوره در فعالیت های هسته ای را منع می کند، شفاف سازی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، یوکیا آمانو خواستار شفاف سازی در مورد بندی از برجام شد که استفاده از فناوری های چندمنظوره با امکان بکارگیری در تولید تسلیحات هسته ای را برای ایران منع می کند.

آمانو با بیان اینکه برجام گامی مهم و رو به جلو است، از این توافق هسته ای حمایت کرد اما از اظهار نظر پیرامون انتقادهای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از آن خودداری کرد.

این بند از برجام که بهانه ای در دست آمریکا در راستای فشار به آژانس برای بازرسی از سایت های نظامی ایران شده، ایران را از فعالیت هایی که ممکن است به ساخت تسلیحات هسته ای منجر شود، منع می کند.

در این بخش که به بند T موسوم است، استفاده از نرم افزارهای شبیه ساز رایانه ای که امکان شبیه سازی بمب هسته ای و یا سامانه های انفجاری چندنقطه ای را دارند، از جمله این فعالیت ها ذکر شده است.

به نوشته رویترز، بند T برخلاف دیگر بخش های این توافق هسته ای هیچ اشاره ای به آژانس بین المللی انرژی هسته ای و یا چگونگی راستی آزمایی موارد ذکر شده در آن نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمانو: بند مورد مناقشه برجام شفاف سازی شود

آمانو: بند مورد مناقشه برجام شفاف سازی شود